Dec 2, 2010

aku seorang yg penyayang.. betoi kah?

          salam diberi tanda memulakan entri kali neh... ngee
nak tergelak jugak dgn tajuk aku arini.. mcm nk perasan! pon ada.. haha
aku bukannya apa.. nk create tajuk apa..direct aku kena tulih isi dulu.. hee, tapi rini aku rasa mcm beter aku
buat satu-satu benda lepas neh bertujuan sket .. :)


           arini aku masuk shift petang..masuk awai bulan ja dh shift petang..adehh..mmg naseb aku ngn kak sue kot direct muka petangggggg..geram aku!

         aku tekejut tadi, sbb si sidiQ pangil aku kata ada budak baju pink lintas jalan! aku tgk lah mana tau mak budak tu terlepas kan.. but 2 3 kali aku pandang, aku tengok budak tu tak berganjak pon dari tengah-tengah jalan..~! "mana si emak neh haa?? " soalan buduh ku tanya dekat kak sue! haha.. mesti la kak sue pon tatau..! dengan slumber nya aku pegi tarik budak tu terus peluk! auw.. adegan yg sunguhh buat sapa-sapa rasa yg aku neh emak budak tuh! hahaha..
         aku ajak masuk kedai, aku tanya emak mana adek?? dia tak jawab! sbb dia masuk ja dalam watson tuh terus nampak cadbury! adehh.. jenoh melayan akuu.. pas aku suap dia dgn chup chup! hehe,rasuah! aku tanya lagi emak mana adek?? dia jwb "mak pie keja.." huh?? tekejut aku! kak sue pon cuak, aku lagi lahh! abeh dgn sape dia jalan sampi jitra nehh?? naek heran bertambah bingung akuu.. 
aku tanya lagi, adek mai mana nehhh?? dia tunjuk arah teruss jer.. aku pon tak pahamm.. lama jugak la aku melayan budak tuh.. plus minus dia comey sbb berbaju pink! feveret aku.. mmg comey..aku rasa kalau emak dia tanak sgt, biar jer aku yg bela bagi.. senang tak payah nk merempat..huhu
        dalam 10minit kemudian.. ada sorang pempuan muda neh dgn kalot dan kelamkabut dia masuk kedai aku!
pastu terus bising-bising.."lahh kat cini hg budak! isyyyyy..geram aku bejalan rata sguhhh!" ada ker patot???
aku tanya la pempuan tu ini budak anak akak ker.. dia jwb TAK! adek dia.. haha.. kalau anak tadi mmg kena sound dahh..muda lagi tapi anak takpandai jaga..huh! apepon alhamdulilah sbb budak tu jumpak pon waris jari hantu dia.. kalau tidak mati akai jugak aku dengan kak sue! haha
           firstime aku bedepan situasi macam tuhh .. :)

           then time malam pulak.. aku dah boring sangat tadi..aku melangut jela kat luar pastu ada datang pulak sekor anak kucing nehh.. mioww..miowww.. alahai.. dah la kecik..capek pulak! kesian betoi akuu..yg dia pulak mcm paham-paham jer yang aku neh jenis pantang jumpak haiwan berbulu..direct jadik penyanyang dekat citu jugakk..haihh =,= 
           bole pulak dia tersondol-sondol kat aku..kecian bak hiangg..nk jalan pon tersenget-senget.. ikut hati mmg nak angkut balek umah! tapi paham-paham jela nanti mama mesti bising punya kat akuu! adehh..masalah suma tuuhhh..nak bagi makan pon, aku juz ada biskut twister yang kitorang buat 'markdown' tu jer.. dah jamu bagi dia.. tak makan pulakk..berlagak! dia tatau mkn biskut cokelat neh benda paling mahai nk dapat selaen ikan tu apa la sgt! haha, tadak apa aku nak buat untuk dia.. juz usung dia letak dekat kedai rafiQ (pakistan kedai carpet sebelah, hensem jugak sbb mata dia kaler grey okey! ) ahaks!

            elok jer aku nak masuk kedai then tutup suma, aku nampak ada sorang minah usung dia balekk.. tuan dia kot! aku tengok sampai la dia hilanggg dari pandangan mata akuu..
haihh! mcm2 jadik arini.. :)

p/s : hargai lah apa yang ada di sekeliling kita even kita terpaksa korbankan seminit dua juz untuk memberi pertolongan :)

0 komen dari rakanrakan: