Sep 18, 2011

BEWARE yah!

salam..arini aku nk update one more thing that never i forget it.. aku nk ckp benda neh direct haty aku rasa geram + sakit haty & mcm2 lah.. aku tatau kenapa kita kena berdunia dengan orang-orang yg terlebih pandai akalnya, kena berdunia dengan orang-orang yang kejam tanpa memikirkan perasaan orang laen..? huh! aku mmg paling benci dengan orang yg pentingkan diri seniri atau dalam erti kata laen 'SELLFiSH'!!

berbalek kepada tajuk aku ada ceta disebalek tuh..
4 month n ago..

bertapak saja kaki aku bersama kawan2 yang laen ( syu,aty,eman ) di tingkat bawah monorel KL central, kami dipanggil oleh sorang budak pempuan neh, hitam manis budak neh, comey! paras 5 kaki pn tak sampai.. dia datang tegur kami n bagi satu risalah ntk kami tgk.. aku tak tekejut sangat, sbb aku pikir mungkin ia nak bagi promotion ntk broadband celcom yang berbagai2 pakej tuh, rupanya bila diamati lebih jauh, ia bercakap mengenai sim card celcom with 'FREE' registration! then dalamnya ada RM50 credit that can be msg n call free.. ku pikir ia mmg maen2.. so aku ajak kwn2 daku pergi cepat2 dari budak tuh sebelom apa2 berlaku..

tapi...alahai..bila dah terkena dengan perkataan 'FREE' neh, kita mmg tabole nk salahkan owg laen dah.. dh nama nya free,klu register pn free, so tgu apa lagi ak?? nahhh..neh la salah satu perangai yang patot kita ubah ntk segelintir manusia.. jgn terlalu memberi kepercayaan sepenuhnya ntk sesuatu benda yang kita belom pasti..
so..what.. aku n the geng *cewah* register lah benda alah tu, siap adek tu mtk ic card ntk photostat nyaa haa.. aku mmg dah jangka benda neh mcm tipu.. sbb aku ada tya budak kicik tu, "betul ker celcom ada buat promotion neh? takan la celcom nak bagi pree, sedangkan beli sim card UPAX tu pon kena bayar rm8.80 (dari tahun 2008) .?" aku dengar jugak budak tu jawab ceni " eh,akak neh mcm tau-tau jek" .. nahh, pelik kan bila aku dengar budak tu ckp cmtu, aku tabole lagi nk pikir yg sebenarnya benda neh PERANGKAP!

after register suma dah setel.. aku ngn kawan2 terus gerak pegi BB.. then trus balek kolej lupa terus benda yg berlaku pada hari tersebut..

keesokkan harinya.. aku ada bagitau kak ekin dengan bangganya aku bagitau aku dapat sim card FREE dalam neh ada kredit rm50 auww..haha! bangga gyla aku, tapi apa yang aku tau daripada kak ekin sebenarnya benda2 mcm neh dah banyak dah berlaku.. adek ia seniri dah pernah terkena mcm aku.. so atas nasihat akak, aku ngn yang laen tanak activate langsung number tuh.. kami simpan sorang satu dalam purse masing-masing...sehinggalahh sampai hari....

aku dah ada kat umah, tengah guling-guling, my mom bagitau ada bil celcom smpai umah.. dah 2bulan tertunggak! owhh.. bodo! aku kena tipu rupanyaa..! even kita belom active lagi benda tu, ia tetap active ntk kita dengan senirinya... sunguh stupid! yawnn.. aku nasihatkan kat kamu...kamu..kamu semua jangan percaya dengan benda yang karot mcm neh lagi dh! mereka sengaja perangkap kita ntk beli sim card prepaid sbb skrg kan prepaid dh tak pemes! dah mahal! sbb tu mereka amek tindakan mcm tuh..aduhhh..kenapa lah mcm tuhh? mencari rezeki yang halal tapi kena menipu??? so silly!

at last aku terpaksa bayar RM115.25 ntk kredit yang aku TAK GUNA!! kalau aku tak setel suma benda tu before 15sept nama aku,sim card upax aku terpaksa di blacklist kan! aiyakkkk....

alhamdulillah, aku dapat rezeki seket lepas aku masuk kolej semula then aku mtk tlg dengan si popcorn suruh setel suma tuh.. and done! aku bagi dekat org rm115 tuh dengan niat sedekah..klu tadak niat, aku geram la jugak.. klu pikir2 balek, aku topu ntk upax pn belom tentu lagi skrg dah habes..haha.. dahh! malas nk ungkit.. ntk aku,aku dh terima suma neh sebagai pengajaran, ntk kamu semua terima lah ia sebagai iktibar.. jangan terlalu percaya dengan sesuatu benda yang kita seniri belum pasti.. maklumat sulit mcm iC kita jangan lah bagi suka-suka haty ntk kita guna kat orang laen yang kita TAK kenal..
BEWARE yah!


dats all..
seeyaaa!! ^_^

0 komen dari rakanrakan: