Apr 13, 2011

Perfect kah kita??




 
hye, salam sumer.. hukhuk, arini aku tatau nk describe ape la..
disebabkan keja aku habes awal, aku dh tader menda dah nk buat,
nk tido mmg ngntuk sgt2 dah nehh..tapi tape jpg aku tido terus ghaibb..HAHA
emm..before aku ceta life aku kat cni, korang punya life ada tak yg sama mcm aku?
thats mean penah alami situation sejibik mcm aku! klu tak sejibik pon, sipi2 pon jadik la..
tape ..lepas aku ceta neh mesti korang akan tau and rasa korang penah alami ke x..

hmmm...
situation pertama...*cewahhh*, tader kesah lah..kadang2 korang bole rasa tak dunia neh
tak adil?? bukan maksud aku nk menyalahkan takdir, tapi kadang2 aku terasa sgt apa yg jadik
kat aku selalu bukan bernaseb baekk.. bukan jugak aku nk ckp yg aku neh terlalu malang..
tapi entahh laa...

aku kat sini bukan nk mengata, hanya nk menegor saja.. sometime kita hanya tahu memberi
komen and melihat saja apa yg berlaku, sedangkan yg bertungkus-lumus tu SIAPA??yg
terlalu byk bekeja keras tu SIAPA?..

aku tanak salahkan sesiapa..mungkin bagi aku, aku dah pikir aku dah buat yg terbaek
ntk itu.. tapi bagi orang laen, ada lagi yg bukan terbaek ntk diri dia.. kenapa hah?
jangan lupa ya kawan2.. sifat manusia mmg begitu, terlalu menginginkan kesempurnaan
dari orang laen, sedangkan diri seniri pon belom betol2 sempurna.. seeloknya sebelom kita
memberi nasihat ntk orang laen, better sangat lah kita cermin dulu diri kita.. mgkin ayat neh
kasar, tapi maksudnya mmg terlalu mendalam..

aku terkilan sgt kalau hasil yg kita buat siang malam bagai nak rak tetiba tader penghargaan
langsung ntk itu.. sedangkan ntk bercakap atleast 2 patah perkataan neh bukannya perlu
mengambil masa yg lama.. padahal "terima kaseh" neh hnya bole berckp dlm msa kurang seminit.
kenapa benda mcm tu tak bole nk hargai??
bukan kah apa yg sedang aku lakukan neh ntk kebaekan kita bersama?
kenapa tak bole nk hargai pengorbanan ku disitu???

yaAllahh.. aku terkilan.. aku kecik hati..
suma bercampur...
p/s : ntk insan yg dirinya berada disituasi mcm aku, bersabar jela ya..
demi persahabatan yg baru terjalin, jgn goyah dalam mengorbankan apa saja
demi sahabatmu..
andai ia terlalu keterlaluan, tegorlah ia, supaya ia tahu kesalahannya disitu..

sekiann..

T_T"

0 komen dari rakanrakan: