Apr 24, 2011

obsess pada c.i.n.t.a

sumber dari google!

salam sumer.. hye.. 

arini dah minggu ke-17 sepanjang pengajian aku di upsi neh..
ini bermakna, mgu neh jugak merupakan mgu terakhir sebelom aku angkat kaki pulang ke rumah.. excited bagai nk rak neh! haihh =.=
rasa mahu jerit satu tanjung malim yang aku mahu pulang sudahh... lalala *over ya kau!*
mgu neh jugak 3 paper sekali gus aku kena hadapi before aku mahu berangkat pulang..
ofcoz la paper yg ku tgu2 selama neh.. 'COA' yeahh! aku akan terus berjuang hingga ke titisan yg terakhir..lalala

hmmm,,actually entri aku bukan nk ceta tentang paper ape yg aku belom jawap tu =,="
tapi aku nk tulih apa yg aku paham tentang sesetengah orang yang terlalu obsess dgn c.i.n.t.a ???
erkk.. aku pon bercenta jugak tapi tadak la smpi terlalu obsess.. huhuhu
obsess dari aku yang paham, mcm keterlaluan..hmm..
keterlaluan pulak membawa maksud apa pulak yekk???
obsess = keterlaluan 
so, keterlaluan = obsess (hahaha)

tadak la, sesetengah orang tu mcm keterlaluan sgt dlm bercinta..
its means, smpai sangup buat apa saja demi centa.. kalu centanya terlalu obsess pada ALLAH dan rasul itu laen... itu centa agungg! tapi centa sesama manusia dimana kita seniri belom dapat pasti kan samada centa yang kita bina tu sebenarnya betol-betol sejati atau sekadar centa monyet.!

bagi aku la kan, kalu nk bercenta itu biar berpada-pada kerna kelak kita akan dikeciwa kan jugak dari centa yang kita cari.. bukan nk cakap bercenta itu tak bole, dalam ISLAM pon ada cakap, bercenta kita hanya sekadar menjadikan teman, bukan sebagai teman diluar mahupun didalam..huhuh "aku bercakap mcm aku neh mufti agama saja"!

hmm, berbalek kepada tajuk asal, kenapa perlu kita obses terhadap centa tuh?? 
kalu centa kita mendapat balasan itu tak mengapa..
cemana kalu centa yang kita beri ditolak? *sadis bukan*
aku cukup sedih kalu kita terlalu sayangkan seseorang tuh, tapi seseorang hanya menganggap kita hanya sebagai kwn.. ini pon salah satu centa obsess jugak.. haihhh =,=
sebenarnya centa yg mendapat balasan tu selalunya membuatkan kita obsess! yala, kalu dah hati kata sayang, lautan penuh dengan ikan 'JOSH' pon sangup kita redahh..haha

berpada-pada lah kita dalam bercenta.. sebab tak semua centa yang kita beri, manis yg kita dapat..
sesesunguhnya centa yang agung itu, hanyalah centa dari ALLAH dan rasulNYA..
centa akan lahir dengan senirinya sekiranya kita betol-betol menemui orang yang betol-betol dijodohkan buat kita.. centa selepas berkahwen lebih bahagia dari centa sebelom kahwen.. kerna centa sebelom kahwen dipenuhi dengan onak ranjau dan duri yang penuh liku-liku kehidupan..

p/s : kalu nk bercenta, bercenta selepas berkahwen ya?? hahahahha

SEKIAN

0 komen dari rakanrakan: