Dec 29, 2011

D5100 vs D3100

d5100

السلام عليکم 
tengok tajuk aku maybe ada sesetengah dari kamu suma tertanya2 apakah?apa itu d5100? apa itu d3100? heee, kalau yang dah tahu type of DSLR neh senang la.. yang tatau meh sini aku terangkan.. tak banyak yang aku tau tentang dslr neh.. tapi dari perspektif aku, dslr shortform from digital single-lens-reflec, dimana penggunaan camera digital yang lebih high resolutionnya, kiranya dslr neh khas untuk golongan2 yang profesional sahaja yang tau guna.. tapi skrg neh, yg bukan photographer pon dah tau guna, yang penting skrg teknik tu yang penting.. aku seniri ada dslr tapi tak belajar abes lagi.. so aku bukan kategory photographer tapi newbie in photographer..keh3..
d3100

aku try compare nikon D5100 vs D3100.. mmg tak byk beza.. cuma beza dari segi harga tu telah laa..function dia mungkin dekat D3100 neh kurang sket function dari D5100..lambat sgt d5100 nk release dulu, kalau aku tgu sat maybe dh dapat d5100 nehh..heee, maybe.. ^_^

They both have:
  • 11 AF Points
  • No in-body focus motor
  • Video auto-focus
  • SDXC card compability
  • CLS compatibility, but no commander mode
  • Plastic bodies

tak banyak beza kan??
hmm, seriusly, aku rendu sgt D3100 aku yg aku tinggal kat umah tuu.. silap tak bwak mai sini..nyesal tinggal.!

owh, cik nikon imisu!! =,=

p/s : tak kesah lah dslr brand apapon yang pasti kamu suma tahu penggunaanya & teknik yang dihasilkan menarik... ^_^

0 komen dari rakanrakan: