Jan 8, 2011

anak kandung suluh budiman :)

hye u ols.. lama aku TAK update blog aku neh kan.. sometime keja kita bukan lah 24jam nak ngadap menda neh jer.. i hav still my own comitment.. tambah pulak now aku dah bergelar sbagai student, then bakal menamatkan pengajian sebagai pendidik.. :) *banga2*

sudah dua minggu aku dekat cini.. menetap di kolej harun aminurashid (KHAR) blok 1, tingkat 8 & umah also nomber 8.. hehe *plan baek punyerrrr* bersama2 roomate aku yang sama2 kos dgn aku & ofcoz also same with me as a bekas pelajar politeknik yang jugak sama kos & kelas dgn aku..! how come?? cemana aku bole plan ntok dekat dgn dia hah?? HAHA! agaknya secretariat yg daftar asrama aku tu ade belot ntok aku tak?! heheh

aku mengambil keputusan lebih memilih education (multimedia) dari keseluruhan iT yang aku dpt dkat uiTm tu.. tatau kenapa aku lebih suka menjadik pendidik dari menjadik seorang 'programmer'.. huhu, mgkin bukan cita2 aku barangkali..

seminggu yang lepas telah berakhir sudah minggu orentasi bagi pelajar semester 1 disember 2010/2011.. sepanjang orentasi tersebut, banyak yang aku belajar dari secretariat (sms) how to disipline it self when u dikhalayak ramai apabila sudah bergelar 'guru' satu ari nanti.. etika & pertuturan sering dititik-beratkan disini.. kalau dulu mungkin aku seorang gadis biasa yang banyak bercakap & tak sopan tapi kini.. suma tu hanya bayang2 di hari yang lepas.. dengan azam yang baru sempena 2011, aku yakin aku mampu berubah menjadik yang terbaek diantara yang paling terbaek pernah aku jadikan! itu azam aku.. :)

orentasi! ^_^

sepanjang aku berjauhan dari mama & abah kadang2 ada ketika aku mengalami sejenis penyakit ini 'homesick' ! aku sgt2 rendukan pinky dirumah! masakan lauk pauk mama! segala jerkahan dari abah! aku rendu sgt suma tuee.. even baru dua minggu aku dekat sini.. mcm2 benda yang sudah mengajar aku erti kedewasaan dalam hidup.. ternyata aku senang dengan anjakan budaya @ paradigma dimana aku mampu untuk berdikari tanpa bantuan mama & abah! hehe, tak sia2 aku dipgil ntok PLKN dulu.. laen benar rasanya bila berjauhan dgn femily jauh beribu2 batu mcm gini... hukhukhukkk

banga dapat kad matrik! :)
anak kandung suluh budiman :)


dengan bertekadkan azam yang baru & kesunguhan yang bersunguh2 dlm diri aku.. 
akhirnyaa...
ini lah yang berlaku pada diri aku untuk arini, besuk & selama2 nya..
insyaAllahh.. :))

asyikin rahim ..

0 komen dari rakanrakan: